פיגוע ברחוב שבטי ישראל בי-ם; המחבל הדוקר חוסל

בנצי לייזרוביץ No Comments on פיגוע ברחוב שבטי ישראל בי-ם; המחבל הדוקר חוסל

פיגוע דקירה אירע הערב ברחוב שבטי ישראל בסמוך לתחנת הרכבת הקלה בירושלים. המחבל נוטרל וחוסל בירי חי בידי שוטר מג"ב ששהה שבסמוך. אדם אחד נפצע קל מדקירה בגבו וטופל בידי חובשי רפואת חירום בזירה ולאחר מכן פונה לבית החולים שערי צדק

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות


פיגוע דקירה בסמוך לגבעת התחמושת, פצוע מדקירה. על פי דיווחים ראשוניים שהגיעו מהזירה, גבר שנדקר סמוך לתחנת הרכבת הקלה ברחוב שבטי ישראל וככל הנראה נמלט לרחוב שמעון הצדיק בירושלים.

מדוברות המשטרה נמסר: "הערב בסביבות השעה 21:00 מחבל ביצע פיגוע דקירה בתחנת רכבת שבטי ישראל בירושלים ולמקום הוזעקו שוטרי תחנת לב הבירה ולוחמי מג"ב שהגיעו מיד למקום סגרו את זירת הפיגוע. בתחקור ראשוני עולה כי לוחם מג"ב ירושלים שנסע ברכבת, הבחין בהתרחשות שבמהלכה דקר המחבל אדם ששהה בתחנת הרכבת וגרם לפציעתו. לוחם מג"ב ירד מיד מהרכבת וביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו. הנדקר פונה במצב בינוני (עפ"י גורמי רפואה) מצומת סמוך ע"י מד"א לטיפול רפואי. בזירת הפיגוע נתפסה הסכין. כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, נמצאים במקום האירוע והחלו באיסוף ממצאים וחקירת המקרה. בשעה זאת מקיים ממ"ז ירושלים הערכת מצב בהשתתפות סגל הפיקוד המחוזי".

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שיבח את הלוחם ואמר: "בחתירה למגע ותוך סיכון חיים הצליח לוחם משמר הגבול לנטרל את המחבל ולמנוע פיגוע יותר קשה. התגובה המהירה שלו במקצועיות מלמדת על רמת הדריכות של הכוחות שלנו בשטח שפעם אחר פעם מונעים ומסכלים פיגועים. אני מאחל לפצוע החלמה מהירה".

מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק, שהיה בסליחות בירושלים, פגש את הלוחם שחיסל את המחבל בזירת הפיגוע ושיבח את פעולותיו: "עשית עבודה מצויינת, ישר כוח זה בדיוק מה שאני מצפה מהלוחמים שלנו, חתירה למגע. הבאת את זה לידי ביטוי גם בחתירה למגע וגם במקצועיות, בירי המדוייק שעשית בלי לסכן אזרחים אחרים, ישר כוח אני גאה בך, הצלת בגופך חיים של אנשים אחרים.״

צפו בלוחם מג"ב, סמ"ר מ' שניטרל את המחבל מספר על האירוע למפקד משמר הגבול:

video
play-sharp-fill

פראמדיק צוות הצלה נפתלי סופר וחובשי רפואת חירום חקי הר כסף ונתנאל שווארץ מוסיפים: "כשהגענו למקום, הכווינו אותנו לרחוב שמעון הצדיק שם ראינו גבר כבן 25 הסובל מחבלות חודרות בגב לאחר שנדקר באירוע פח"ע ונמלט למקום. יחד עם פראמדיקים וחובשים נוספים של מד"א וצוות הצלה הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני הכולל עצירת דימומים וחבישות".

חובש רפואת חירום במד"א אלעזר זאבי, סיפר: "הייתי בקרבת מקום והוזנקתי לאירוע. ראיתי את הפצוע שוכב על המדרכה סמוך לרציף הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק, כשהוא בהכרה מלאה עם פצע דקירה וכשהוא מדווח בטלפון לבני משפחתו. העלנו אותו למיטת האמבולנס והעברנו אותו לצוות הניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיעה במהירות למקום ופינתה אותו לבית החולים במצב בינוני."

 

ד"ר שלמה גנסלר רופא מתנדב איחוד הצלה העניק אף הוא סיוע ראשוני לפצוע קל עד בינוני (נפצע בגבו) ברחוב שמעון הצדיק בירושלים. ניידת טיפול נמרץ של מד"א פינתה אותו כאמור, במצב בינוני להמשך טיפול בחדר הטראומה בבית החולים שערי צדק בירושלים.

הפראמדיקים של מד"א אלעד רוזמרין ושרה קאפח סיפרו: "כהגענו לתחנת הרכבת ברחוב שמעון הצדיק, ראינו גבר כבן 25 בהכרה מלאה עם פצע דקירה בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני."

מדוברות מד"א נמסר כי בשעה 21:06 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על גבר שנדקר סמוך לתחנת הרכבת הקלה ברחוב שבטי ישראל וככל הנראה נמלט לרחוב שמעון הצדיק בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שערי צדק, גבר כבן 25 במצב בינוני עם פצעי דקירה.

ממחוז ירושלים במשטרת ישראל נמסר מיד לאחר הפיגוע כי לפני זמן קצר התקבל דיווח במשטרה על חשוד עם סכין שעפ״י החשד ביצע פיגוע דקירה באזור תחנת רכבת קלה שבטי ישראל בירושלים. המחבל נוטרל במקום. כוחות משטרה גדולים בדרכם למקום.

מהמרכז הרפואי שערי צדק נמסר כי ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הובא פצוע בשנות ה- 20 לחייו מפיגוע הדקירה בתחנת הרכבת הקלה. הפצוע במצב בינוני, יציב ובהכרה מלאה. לאחר הערכה ראשונית בחדר הטראומה הועבר לבדיקות הדמיה ולהמשך טיפול.

האזינו לדיווח מיד לאחר האירוע



0 תגובות